March 5, 2011

Sayang haiwan

Salam dan bismillah...

Semalam ada terbaca KOSMO tentang sorang wanita yang lagak macam lelaki mendera seekor kucing. Sungguh saya tak faham apa masalah perempuan ni. Siap ada yang Like MukaBuku dia selepas dia post video tu. Otak dah mereng kot , dah takda keja lain nak buat..

Psycho kan?Baru je seorang rakan ada cerita pada saya, eh, peraangai yang sama la...suka dera haiwan!Kejam tau, rakan saya ada hamster, 2 ekor tu bila dia balik tengok dah keras kejung. Rupanya, kena picit2 dan rendam dalam air oleh satu mahluk Tuhan ni. Apasal dia buat macam tu, rasa puas ke?Tak paham betul...Schizophrenic(penyakit psychiatry---agaknya dia dengar suara suruh dia bunuh hamster tuh)

Satu lagi benda kejam dia buat, dia boleh campak seekor dog dari atas ke lantai. Sampai fracture dog tuh, huh, memang mantap la skill mendera dia ni--dia yang saya maksudkan adalah orang yang bunuh hamster tuh diatas.

Sounds pelikkan? Tapi memang ada manusia macam ni. Mereka ni ada penyakit. Tapi tak da kesedaran. Kalau mereka boleh abuse haiwan, mereka juga boleh abuse manusia. Hai, minta jauhla...

Teringat juga dulu, masa kecik ada seorang manusia ni, dia pun kecik macam saya dalam umur 10 tahun kot masa tu. Dia ikat leher kucing tu dengan tali pastu dipusing-pusingkan kucing tu 360 darjah laju2. End up, kucing tu mati. pastu dia terus kena macam 'badi' kucing la,nampak kucing mcm nampak hantu. Saya rasa sampai sekarang kot dia masiih takut kucing.

Saya bukanla pencinta haiwan sangat, tapi suka juga tengok telatah haiwan. Dulu kecik kecik pernah bela 4 ekor kucing. Semuanya ada nama, saya masih ingat lagi nama mereka: MIMI, DIDI, BOBO dan CICI...hehe, diaorang ni unik sebab semua lain kaler, MIMI berbulu coklat kekuningan, DIDI pulak hitam, BOBO mix colour putih dan hitam, dan CICI kaler putih. Pastu ada satu hari, si BOBO ke DIDI yang hilang, tak tau mana pergi, saya sedih sangat...Itulah kawan sepermainan saya. Pastu tinggal la 3 ekor je. Last-last, bila saya dah masuk matrik, kucing dah takda, ada yang sakit pastu mati, dan yang lain hilang macam tu je.

Sampai sekarang tak pernah dah bela kucing. Teringin juga, tapi tak sesuai dengan keadaan. Tengok gambar kucing jela..





*pictures kidnap dari google, thanks..

Anda ada bela haiwan?

5 comments:

transformed housewife said...

dioarg ni siap ada satu kelab mendera haiwan tau. kalau tak silap dah ada banyak video2 kat youtube.com pasal ni.

Unknown said...

@kak nur

ye ke?saya rasa diaorg ni memang psycho la..pelik punya perangaikan kak...minta jauhla anak cucu kita nanti perangai gini

Unknown said...

Salam..
Sesungguhnya Allah tidak menyukai orang-orang yang melampaui batas..

Miss Mirror a.k.a Sam said...

Memang schizophernia la org mcm tu.. I tak bela kucing sbb tak expert tang bab2 nk bg "toilet trainning" kat dia..

Dr Singa said...

selamba je dia sepak anak kucing tu kan!!!
cina-beng!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails