March 19, 2011

Death!By Chocholate Cake

Salam dan bismilllah.....

Hai semua...


Tak habis lagi saya dengan sambutan harijadi 2 M saya. Jangan muntah la baca entry pasal harijadi jek..tapi kali ni entry pasal kek harijadi yang saya buat. Dah lama berangan nak buat kek ni. Nama dia death by chocolate cake…haha, pakar memasak biasala dengar nama ni, tapi untuk orang amateur cam saya ni, wah, nama tu memang marvellous beb..tak tau plak sejarah macamana diaorang bg nama kek ni cam gini…apapun rasa dia memang the very the chocholatey,nyum nyum…

Kami sambut besday 2 hero tu hari sabtu lepas. Sambut anak beranak je seperti yang dirancang. Takda makan2 istimewa pun, just makan kek je sebab pagi tu saya ke Terminal Bersepadu Selatan hantar my mum balik kampung di Batu Pahat. Oh ye, sapa dah pernah sampai kat TBS ni?Besarla juga tempat dia, macam  ala-ala KLIA gitu, siap ada screen besar jadual perjalanan pergi dan balik. One thing saya suka about this new bus terminal ialah system pembelian tiket berkomputer dia. Memang bagusla sebab system dia centralised. So tak kirala apa bas kita nak naik kita boleh beli kat mana2 kaunter pun. Kaunter dia pun banyak juga. Pastu siap ada cam usher yang tolong bawa beg kalau misal kata orang tua tak larat nak jinjing beg berat2. Polis bantuan pun ada ramai untuk membantu and they are quite helpful.  So, kira bagusla. Tak crowded dan congested macam puduraya. Dapat tiket pukul 12 tengahari.  After dah lepaskan mak saya bersama usher tu(seriau juga lepaskan mak ai camtu tanpa tengok dia naik bas, biasanya saya hantar sampai  kat seat bas, tapi dia tak bagi org lain bizi body kat situ kecuali yg ada tiket je), saya pun bergegas la balik ke rumah…

Balik rumah, terus je memulakan sesi membaking kek. Masak tengahari ditaja oleh adik iparku..hehe, saya balik tu, dia dah tengah masak gulai tempoyak ayam.

Ikutkan hati saya memang nak masak2 best2 tapi memandangkan tak cukup masa , tempoyak pun best juga…tekak en hubby memang tekak asli orang Pahang, jadi kalau jumpa gulai tempoyak memang siap licin jilat jari…

Buat kek ni tak susah sebab baking cam biasa, cuma nak menunggu sejuk la baru boleh hias.. Dahla saya ni memang la tak kreatif langsung. Memang takda seni. Believe me, I got D for my subjek Pendidikan Seni masa Form 4. So, harusla saya tak berapa nak kreatif kan..hehe

Masalahnya si Mikael la, tak sabar2 nak makan kek, tak sempat saya nak boh toping dah sibuk suruh potong kek…jadilah sememeh sikit kek itu. Pastu cair sikit sebab tak sempat sejuk dah letak cream..Nasib rasa sedap..




Inilah rupa kek saya ya..malu sebenarnya nak tayang sebab tak cantik dan comot,kalau jual sure orang takkan beli..kihkih.. tapi bolehla untuk orang yang tak pernah pergi special class belajar makeup kek ni..yg penting rasanya walla, ala2 chocolate fudge secret recipe(perasan^_^)

Oh ya, resepi ni saya ambil dari   mrsdayat@My Resepi. Thanks mrsdayat...marvellous recipe ..Siapa nak tengok resepi boleh zass kat situ yek

Okla, selamat berhujung minggu...Senyum selalu:-)

4 comments:

h4ni3 said...

eh.. kira cantik la tu
janji rasa dia sedap! :)

Miss Mirror a.k.a Sam said...

OK la tu!! Janji ada inisiatif nak buat sendiri. Teruskan2!!!

Fatimah said...

salam,,

wah mantap la kak ela, nmpak cantik je naiknye tu,, Brtuah mika ngn muaz dpt makn mama's homemade punye cake,, :)nnti sy blik bleh buat skli lg kt jantot plak..ehehe - cT

Syida said...

pandainya ko buat kek....aku lgsg xboleh/xpandai buat.beli je yang aku pandai.heheheh
syabas!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails