March 23, 2011

Bibik....oh...bibik...

Salam dan bismillah....

Nama dia Sri Yunani
Dah berumur lebih 40an
Orangnya rajin
Kami semua panggil bibik…dia tak kisah, pernah juga panggil nama tapi rasa tak best

Bulan 5 ni habislah kontrak dia
Dia nak sambung tapi dia juga punya suami, punya anak, dan juga punya cucu!
Budak-budak manja sangat dengan dia
Dia tak pernah marah, sebab tu kadang abang naik tocang
Tak perlu suruh dia buat
Tak minta tapi dia sentiasa ingin tolong
Terlebih rajin pun ada

Kadang rasa cemburu
Bila budak2 asyik nak berkepit dengan dia
Satu kelebihan dia yang tak boleh lawan
Pandai kendong anak pakai kain batik lepas
Saya?Haha..tak pandai…
Cuma dia kadang blur sikit…pernah saya beli susu segar
Dia ingat sabun basuh, susu segar diletak di tepi mesin basuh
Memang tak boleh lupa, nak marah pun tak boleh…gelak besar jela





Adik Muaz dijaga dari lahir..sekarang adik Muaz dah pandai jalan
Waktu saya oncall(berjaga di Hospital 24jam)
Adik Muaz akan tidur dengannya
Adik Muaz masih susu badan…bayangkan dia perlu bangun setiap 2 jam panaskan susu, dan susukan adik Muaz sebab adik tak pandai pegang botol sendiri,dan juga bahaya biar anak kecil hisap botol sendiri
Mikael pun manja dengannya
Tidurnya tak pernah lena…Kadang saya pulang esoknya nampak mata dia lebam…

Pernah tanya Mikael
“Abang saya mama ke baba?”
“Sayang bibik”….selamba je dia jawab…

Saya juga jadi pemalas sejak dia ada
Pusing juga nih..

Macamana la nanti budak2 tu, they will miss their bibik…so do I…

3 comments:

Miss Mirror a.k.a Sam said...

Sedihnyaa... tu yg dilema tu kan..

h4ni3 said...

dapat bibik yang baik, mesti rasa sayang nak lepaskan kan..

ieda said...

salam perkenalan..
suruh anak bodek bibik tu biar tinggal lama sikit kat sini.
tak pun follow my fren's step...bawa husband bibik dgn anak bibik tu stay sekali...tp bibik dia ada sorang anak je lah.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails