November 15, 2011

Muaz busyuk


Assalamualaikum...

Budak busyuk kat atas ni tak sihat...

Selesema...

Batuk...

Aduh,kasihan menengoknya....bagila sakit tu kat mama ,huhu..ewahhh macamla mamanya ni antibodi kuat benar..

Selalu kalau anak selesema tanpa demam saya takkan beri ubat. Kalau saya buat lokum kanak kanak kurang dari  6 bln sumpah takkan kubagi antihistamine. Paling koman pun ubat demam dan antibiotic jika saya suspect ada jangkitan bakteria...

Semalam pun mak saya tanya,tak bagi ubat ke?tak...tunggula dulu..virus je kot..tapi saja saya standby ambil ubat hrni in case selesema dia nmpk teruk.Tak sabar menunggu jam 5 utk pulang...nak peluk si busyuk yang kurang sihat ni.

Semoga Muaz saya cepat sembuh...

Babai.

Published with Blogger-droid v2.0.1

4 comments:

Miss Mirror a.k.a Sam said...

Cian Muaz.. moga cepat sembuh, Mama dah susah ati tu.

Pasal ubat ni.. ada gak member I ckp, kalau batuk jgn biasakan bg anak ubat batuk.. bg je air masak. Mcm musykil plak I Dr. Sirna...

Unknown said...

Thanks MM,betulla tu, especially budak yang kurang 2 tahun..sebab ada risiko untuk budak tu mengalami respiratory depression ataupun kesukaran bernafas

Rina Rahamat said...

hehe..doktor, sy salu ragu-ragu nk kasik anak antibiotik..haritu anak sy jatuh luka skit kt kepala..doktor tu kasik antibiotik tp sy x bagi anak sy makan (anak sy 2 thn)..adakah tindakan sy salah?

Unknown said...

betulla tu, antibitoc ni bukan sebarang je boleh bagi, mesti betul2 ada judgement yg tepat..hehe, kalau rina rasa tak perlu no need to follow, sometimes instinct seorang ibu tu lagi kuat, tapi kalau dah memang demam tak baik baik pastu luka memang dalam kenalah makan juga antibiotic sebab takut ada kuman dah masuk dlam darah..yg tu bahaya...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails