April 12, 2010

Hati ibuku terhiris lagi

Aku sudah BOSAN...


GERAM...


MARAH...

KECEWA...

SEDIH...

Mengapa ini terjadi?
Hati ibuku ini terhiris lagi...
Menatap wajah si kecil yang naif ini

(Copy and paste dari Utusan Malaysia online)tq utusan

Salah siapa?

Rasanya macam tak mahu dengar berita di TV, rasa macam tak mahu baca newspaper, rasa macam dah malas nak dengar perkembangan semasa, saban hari, saban minggu, saban bulan akhir2 ini banyak sungguh berita kurang enak tentang penganiayaan kanak-kanak, pembuangan bayi..oh, duniaku kah ini?Ampunkan aku Ya Allah, ampunkanlah mereka yang berbuat kemungkaran kepada-MU,berilah petunjuk kepada mereka, limpahkan rasa kemanusiaan dalam jiwa mereka yang hatinya ku kira sudah mati dengan peri kemanuasian dan rasa kasih terhadap bayi mereka sendiri...

*Aku tengok anak kucing mati tengah jalan pun mengalir air mata, sungguh aku tak memahami kenapa ada ibu yang boleh bunuh anaknya sendiri...*

*Maafkan aku, sungguh emo hari ini*


3 comments:

kinsyakrn said...

xfaham..diaorg ni manusia ke apamende???? kenapa tak diaorg je yang matgi macamtu...sy pun emo...

LYaFRINA said...

huhhhh.. skarang akhir zaman.. makbapak dh xkenal anak... kdg2..eyhhh bkn lg kdg2... tp selau.. anak2 mangsa nafsu serakah akn jd mcm ni.. msa buat.. syok sgt.. xingt dunia...

*apa2 pon, semestinya tempatnya di syurga & org y mzalaminya akn trima pmbalasan..

sirna said...

tulah...tak habis2 kan, keji betul kelakuan orang yang buang baby ni, mudah-mudahan Allah bagi petunjuk supaya mereka bertaubat

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails