January 18, 2013

Gemuruh

Assalamualaikum...

Jumaat terakhir saya menghabiskan cuti bersalin 3 bulan. Rasa nak lompat ke bintang sebab hari Isnin sudah kembali bekerja. Cuba untuk fokus. Perasaan ini suatu yang sukar diungkap. Bukan kerana malas untuk bekerja.  Oh, tiada istilah itu. Rindu sebenarnya. Kerja inilah rumah kedua saya. Tempat saya mencari rezeki. Cinta hati saya kerana ia cita cita saya sejak kecil. Apa perasaan itu? Dalam hati hanya Allah Yang Maha Mengetahui.

Terasa ingin menyanyi lagu ini.


Gemuruh - Faizal Tahir

Bila bertalu rentak dikalbu
Hasrat yang tersirat semakin ku buru
Bila bergema laungan gempita
harapan bernyala nadi ku berganda

Gemuruh jiwa semangat membara
dari puncak ingin ke angkasa
berkalungkan bintang berkelipan
menyerlah jauh dari yang biasa

Bila bertalu rentak dikalbu
Hasrat yang tersirat semakin ku buru
Bila bergema laungan gempita
harapan bernyala nadi ku berganda

Gemuruh jiwa semangat membara
dari puncak ingin ke angkasa
berkalungkan bintang berkelipan
menyerlah jauh dari yang biasa
ungkapan ini bukan sekadar bermimpi
segalanya kan pasti terbukti nanti

Gemuruh jiwa semangat membara
dari puncak ingin ke angkasa
berkalungkan bintang berkelipan
menyerlah jauh dari yang biasa

Gemuruh jiwa semangat membara
dari puncak ingin ke angkasa
berkalungkan bintang berkelipan
menyerlah jauh dari yang biasa
menyerlah jauh dari yang biasa





13 comments:

:: Mrs.Eady :: said...

layan~

~najwa~ said...

Semangatnya nak koje...ehehe :)

ummiross said...

Selamat kembali bekerja..

Kakzakie said...

Oh.. mesti rasa bagikan baru bercuti dah smapi masa nak kerja kan..

Papa Mifz said...

selepas 3 bulan cuti pasti terbit perasaan malas bila hendak kembali bertugas kan...hehe

Daddy Ziyyad said...

selamat bertugas kembali :)

umialya said...

selamat bertugas

Cho Zila said...

selamat bertugas... ahak gementar eyrk.. cam nak mulakan keje lak yerk..

pena rozie said...

Selamat kembali bertugas....

nurbijen said...

best nyer dapat cuti 3 bulan... mesti rindu sgt nak kembali kerja, siap nyanyi2 lagi :)

Miss Mirror a.k.a Sam said...

Kengkawan kat tempat keja pun agaknya dah rindu ngan Doktor. Selamat kembali bertugas dgn ceria!!

azieazah said...

Gemuruh plus berdebar? Ke sama jer? Selamat kembali bekerja. Dah kerja nanti, rindu juga. Rindukan si kecik tu pulak.

~Emaa Hasnah (^_^)~ said...

salam singgah.selamat bertugas kembali=)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails