February 26, 2011

Lega

Salam dan bismillah...

Pernah tak rasa satu perasaan lega yang amat...

Tak kisahla apa pun yang jadi...

Lega....

Bila apa yang kita hajatkan tercapai
Bila kita dah bebas dari suatu yang kita tak mahu hadapi
Bila kita dapat apa yang kita mahukan
Bila terlepas dari sesuatu perkara yang memalukan/menakutkan atau membahayakan
Bila dapat selesaikan masalah

Lega kan?

Lagi lega kalau dapat minum air manggo lassi sekarang..

Motif?

Leganya saya.....dapat menyedarkan seseorang dari terus "lena dalam kesenangan"...
Cik adik....
Bukan senang nak senang tau!

2 comments:

Miss Mirror a.k.a Sam said...

Betul tu Dr.. amat2 lega kalau apa yg kita gusar2kan rupa2nya tak seburuk yg disangka.

Kalau zmn sekolah dulu, amat2 lega bila result exam diumumkan..mcm merdeka je rasanya. Lega juga bila lulus ujian memandu (itu mmg paling melegakan dlm dunia).

Ladysirna said...

MM, tang ujian memandu tu best, memang lega, i fail sekali, siap menangis teresak-esak...kali ke 2 lulus, fuh...lega...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails