June 15, 2010

Abang Mikael dan Baby Muaz

Salam dan bismillah...

Hari first saya kerja aritu, pagi tu sebelum gi kerja, ulang alik ulang alik masuk bilik, tengok anak-anak bujang saya tengah tidur dengan lenanya..

Sayu gila rasa nak tinggal baby Muaz ngan abang Mikael hari first keja tu.  Maklumlah, 3 bulan ni, saya dah jaga diaorang dengan tangan sendiri, 24 jam 7 hari dengan mereka. Walaupun saya selalu tinggal derang kejap2 untuk buat lokum dalam 4-5 jam, ataupun pergi kedai kejap2, tapi hari tu hati ni sayu sesangat, rasa teramat lain.

Dalam masa yang sama pun risau sesangat takut bibik buat peleceh kat anak-anakku. Risau dia tak boleh nak handle dua budak kecit tu. Seriau juga walaupun bibik saya so far tak pernah wat hal.Tapi, dalam seminggu ni, alhamdulillah nampak ok, cuma baby Muaz ada sedikit nappy rashes yang mana dia tak pernah dpt masa 3 bulan saya sendiri tukar salin diaper nya. Apalagi, kena soal siasatla bibikku, rupanya after cleaning dia tak lap kering2 terus pakai diaper. Haish..bibik, bibik..pastu saya accidentally found yang dia letak temperature warmer untuk panaskan breastmilk pada suhu 100 degree celcius! Sebab dia tersalah arrow button...hai la bibik...dua benda tu jela, yang lain nampak dia buat ok lagi...

Memangla tak sama kalau kita sendiri jaga anak kita berbanding orang lain jaga walaupun orang tu bagus. Cuma saya perasan bibik saya ni tak pandai nak marah marah walaupun Mikael buat something yang boleh buat orang marah. So far, nampak dia pampered sangat anak2 saya ni, tapi who knows at my back right. Saya berdoa jela moga dia betul2 loyal with me and always doing the right things. Masa saya oncall first time aritu my hubby kata bibik pun tak boleh tido dan bangun awal 2 pagi sebab nak bagi my hubby sleep dan jaga baby Muaz yang terjaga dari tidur. Syukur sangat dia tak cranky tanpa his nenen for more than 24hours dan saya rasa syukur yang amat breastmilk masih banyak walau tak meriah sangat walau saya terpaksa berpisah dengannya selama 36jam!

Sekarang ni emosi saya dah ok, takla rasa sayu benor  nak gi kerja. Saya harap semuanya ok.
Apa pendapat korang, patut ke saya pasang CCTV?



5 comments:

LYaFRINA said...

owhh.. sblum ni sirna cuti k.. ni dh start keje msti bz kn.ok gak psg cctv tu.. sbb msti bimbangkn tinggal dgn org lain.

Unknown said...

tula lya, busy je skrg, tak sempat nk melawat umah org...huhU..

Anonymous said...

Tak salah kalau nak pasang cctv, zaman sekarang ni kita kena hati2 kan. Untung awak dpt maid baik. :)

sweetie2010.blogspot said...

salam sirna,

selamat bertugas kembali.Dah ramai yg buat begitu pasang CCTV. Ibu mana tak syg anak.

Unknown said...

mrsdjones and sweetie---tula, tgh berkira-kira juga ni, better overprecaution kan...thanks=)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails