December 14, 2012

Bila baby Mifzal batuk

Salam semua....

Alhamdulillah, saya dah habis pantang!Sadis betul rasa tak boleh nak update blog selalu. Bermula dari balik kampung yang takda line internet bagus, lepas tu pulak anak sakit, mood berblog terus merudum balik. Nama je cuti, sibuknya mengalahkan waktu kerja. Baru ni baby Ahmad Mifzal terkena jangkitan bronkus atau "acute bronchitis". Kesian dia, batuk je memanjang. Bayanglah baby baru sebulan lebih batuk tak berhenti. Aduh, masa tu susah hati di buatnya, panik juga(doktor lebih panik bila anak sendiri sakit:P). Saya bawa dia jumpa pakar pediatrik yang memang semua anak saya kalau sakit ke situlah saya bawa. Dr Ew kata nasib baby Mifzal belum dapat pneumonia(jangkitan paru paru). Memang sebelum baby Mifzal batuk, Muaz dah batuk terlebih dulu dn Muaz pun diberi antibiotik sebab batuk teruk sangat. Jadi kes berjangkit jangkit kuman la ni. After Dr Ew bagi antibiotik dalam 5 hari, alhamdulillah syukur sangat batuknya dah baik. Muka pun dah makin bam bam sebab kuat minum susu ibu. 

Oh ya, baby kurang 6 bulan, memang kurang sesuai diberi antihistamine atau ubat batuk. Tapi kena tengok juga, sebab bila batuk tak baik lebih dari 4-5 hari, baiklah bawa jumpa doktor untuk pastikan ia bukan sesuatu yang serius. Sekarang ni pula saya sedang bertungkus lumus membaca dan menelaah untuk temuduga program master. Kadang rasa macam tak percaya saya nak sambung belajar balik dengan keadaan dah beranak pinak ni. Tapi kalau orang lain boleh, kenapa saya tak boleh...so, saya kena yakin boleh!

P/S: Nanti saya dah habis temuduga, nak blogwalking sampai lebam...haha

2 comments:

gadisBunga™ said...

boleh je further study dengan ada anak...hehehe~

Miss Mirror a.k.a Sam said...

Sambung je belajar Dr. Sirna.. Saya yg dah tua2 ni pun ada semangat nak further studies cuma keadaan je belum mengizinkan.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails