February 22, 2012

WW- Jom teka teka...Apakah ini?

Published with Blogger-droid v2.0.4

18 comments:

Kakzakie said...

Hurm.... kakak tak dapat teka. Macam biji buah tapi tak tahu buah apa

ummiross said...

hihi..buah dabai ka?

kakcik said...

Dabai, kan? :)

♥ Leily | Ummi Alya Husna ♥ said...

ape yer??..
heheh, pestime tgk.. ;-p

F.A.R.A.H. deeb said...

Samelah kite- 1st time nengok. Ape rasa agaknye ye? Hehe...
Meh Jemput Singgah Ye :)
Wordless Wednesday: Begitu Besar Harapan Sekolah

Daddy Ziyyad said...

tak tahu!!! saya baca komen org, kata buah dabai...tak pernah dgr pun nama buah ni

kaklong said...

1st time tengok..jakun kejap..miahahaha!





thanks singgah kat blog kaklong...

:)

Pok Amai-Amai said...

Ape tu? Komen2 kata buah dabai? Apa tu buah dabai? Huhuhuhu...

Gen2Merah said...

bukan buah kedondong yang dah kena kupas kulit ke.. ehehe

Miss Mirror a.k.a Sam said...

Kita pun nak copy paste jawapan commenter yg lain la... "buah dabai"... hehehe... I pun tak tau apa itu buah dabai.

Syida said...

terung?

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

ada komen kata buah dabai..


apa tu dabai?


cabai sy taulah

Ladysirna FA said...

oklah, tutup kuiz...sebab dah ada peneka. o, ramai yg ngelat tiru jawapan ye, heppp...;-D

Inilah DABAI. Sejenis buah unik yg terdapat di Sarawak. Rasanya lemak lemak, boleh makan dgn nasi atau makan begitu saja. Kalau nak makan kena rendam dalam air suam dulu pastu bila dah lembut toskan air dan tabur sedikit garam halus. Sedap pd pendapat sayalah..

thanks semua sudi teka.

~najwa~ said...

aku ingatkan buah kurma yang dihiris kulitnya..kah3. entah apa2 imaginasi aku ;)

Mama2Q said...

saya ingatkan kacang tadi, baru nak teka, rupanya dah tutup kuiz...Dabai tu pes time dgr ni...

Nia said...

ooo,...dabai..wah, ilmu baru hari ni..hehe

Maya Mayana said...

heh..saya ingat terung yang dh kena hiris tadi :)

dabai rupanya...apakah rasanya,makna dgn garam? harus saya cuba nanti...

- GC - said...

first time tengok buah ni!!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails