February 21, 2012

Rindu

Rindu. Ringkas je perkataan tu. Tapi selalu tak terucap. Kenapa?


Dengan suami ke..boleh pulak nak rindu rinduan..tapi bila dah tua sikit ni dah ada keluarga sendiri makin sukar pula nak lafaz kata rindu tu.


Haishh...itulah yg jadi pada saya..Rindu pada emak..sangat rindu.

Saya anak manja emak. Itu hakikat. Kehkehkeh.


Saya masih tidur dengan emak sehari sebelum hari pernikahan saya. Rindu saat saat itu. Dah lama tak tidur dengan emak. Kadang bila jauh dimata macam ni teringat zaman kecil kecil dulu. Bila emak kejut bangun pagi untuk pergi sekolah..bile kena 'paksa' minum dulu dan makan sarapan sebelum ke sekolah. Bila petang petang emak balik dari jual kuih saya tolong picit kakinya. Dan bila kena bebel dengan emak waktu saya pulang lewat dari sekolah.


Ingin sekali saya telefon dan katakan pada emak...emak saya rindu emak....*malu seh dah tua bangka merengek rindu kat emak*


Ada sesiapa sini anak emak juga x? Hi 5!


Published with Blogger-droid v2.0.4

8 comments:

kakyong said...

heheh... kakyong bukan anak mak.. tp rumah mak dekat.. memang beli rumah dekat dgn mak... boleh jengah selalu..

Cik Ina Do Do Cheng said...

kamu tau tak perempuan ni walaupun dah bersuami masih rindu ngan mak, tapi sayang cik ina dah tak de mak
: (. Bila rindu jengah lah mak.

al-lavendari said...

semua orang anak emak .. ada sesiapa yang buakn anak emak ?

tapi emak saya dah lama pergi dahulu .. namun saya sentiasa merasa yang dia masih ada lagi.

Pok Amai-Amai said...

Hahaha..suke komen Pakcik!

Sy pun anak emak. Cuma sy tak bape manje. Tp sy syg sgt kat mak sy. Adeh...tak leh nak cite. Sayang sgt!

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

sy anak sulung..jd bukan anak emak hihi

tp mmg betul susahnya nk sebut perkataan rindu kt mak..sbnrnya kat suami pon sy susah nk sebut..mgkin sbb sy ni jenis kasar..x romantik..nmpk je lembut huhu

~najwa~ said...

alahai anak omak ;)



....tu tandanya kena jenguk emak le kan ;)

kasihredha said...

tetiba jadi terharu bila baca n3 ni...

idasm said...

ida anak sulung. tp mmg jaranglah tido ngan mama tp selalu gayut ngan mama.. sampai beli prepaid yang xpax x2 yg murah giler walau cakap berejam2 tu.. semata2 nak gayut ngan mama.. hehe...

(kalau lama x gayut.. selamba aje cakap.. tepon mama ni sebab rindulah ni... hehe)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails