February 13, 2012

Saya kasih sayang kamu

Kasih bertanya kepada sayang

Sayang, kamu sayang saya?

Ya kasih, saya sayang kamu....

Kasih, kamu kasih saya?

Ya sayang, saya kasih kamu....

*****
Heboh setiap tahun bila 14 Februari itu datang...
Ia pasti datang juga kan?
Hari itu ialah hari memperingati kejatuhan Islam di Sepanyol dan sempena kematian Saint Valentino...
Dimanakah kasih sayang cinta di situ?
Tiada!
Mereka cuba mengubahnya kerana 'konon'nya Valentino itu bermakna kasih sayang...

*****
Dulu saya juga tidak tahu, ikut ikut...
Terlalu banyak promosi saya lihat. Di media massa, di kaca TV, radio....kecuali di radio IKIM dan TV Al-Hijrah

*****
Kasih sayang itu perlu
Kerana Tuhan itu juga bersifat Rahim...
Berkasihlah setiap masa
Bersayanglah setiap masa
Manusia perlukannya, it is indeed a basic!Dengan yang halal sahaja! Tak perlulah 14 Februari itu saja diagungkan dan disambut...

Yang jelas sudah tersurat...
Matlamat tidak menghalalkan niat...




8 comments:

Miss Mirror a.k.a Sam said...

DR SIRNA - Kalau tak silap kat Kelantan diorang dah tukar pada "Hari Suami Isteri". Tak ingat plak terbaca kt mana.

Dulu time I jahil pun, TERsambut. Mudah2an Allah ampunkan.

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

x perlu kenang atau ada apa sambutan pada tarikh 14 feb tu pon..sbnrnya sy dah hampir terlupa psl 14 feb pon..jd ingt balik sbb kelantan tukar 14 feb jd hari suami isteri

transformed housewife said...

kat tempat kerja Knur ni mat2 saleh beria2 nak suruh pelajar2 Arab tukar persepsi mereka psl VD. Knur tak suka jd knur bgtahu pelajar2 jgn sambut.

Shibam Jelita said...

setuju :)

idasm said...

tak pernah kesah pun ngan VD ni...

semoga golongan remaja islam kita juga diberi kesedaran...

Mama2Q said...

nasib baik takde berboyfren time dulu2, so takde la penah sambut ni..in fact skrg ni tak ingat pun adanya hari ni..

Yatie Awang said...

entahlah, ramai yang beria-ia nak sambut

Syida said...

itu hanyalah sekadar tarikh.
hari2 pun mesti sayang.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails